هوشمند تک

اخبار دنیای تکنولوژی

هوشمند تک

اخبار دنیای تکنولوژی

سیاه چاله چیست ؟به زبان ساده

سیاه چاله چیست ؟به زبان ساده

سیاه چاله چیست ؟به زبان ساده : اخیراً برای اولین بار در تاریخ، ستار‌ه‌شناسان اعلام کردند توانسته‌اند اولین تصویر واقعی از یک سیاه چاله را دریافت کنند. این رهیافت در نتیجه استفاده از چندین تلسکوپ مختلف در سرتاسر کره زمین بدست آمده است.

از این رو در این مطلب  قصد  داریم تا به  جرات ترسناک‌ترین ناحیه شناخته شده از کیهان، یعنی سیاه‌ چاله را معرفی کنیم.

با هوشمند تک همراه باشید.

1. مقدمه
2. تولد سیاه چاله
3. کوتوله‌ها و غول‌ها

  ادامه مطلب ...

روسیه مدعی ساخت اولین واکسن ایمن کرونا در جهان شد

روسیه مدعی ساخت اولین واکسن ایمن کرونا در جهان شد

روسیه مدعی ساخت اولین واکسن ایمن کرونا در جهان شد : آزمایش‌های بالینی اولین واکسن کرونا در جهان با موفقیت کامل در دانشگاه پزشکی سکنوف واقع در شهر مسکو انجام شد. به ادعای محققان روسی، عملکرد و ایمنی این واکسن در بدن انسان کاملا برابر با واکسن‌هایی است که در حال حاضر برای سایر بیماری‌ها در بازار یافت می‌شود.

بعد از شش ماه درگیری با پاندمی ویروس کرونا که تاکنون منجر به مبتلا شدن بیش از دوازده میلیون نفر و کشته شدن پانصد هزار نفر در سراسر جهان شده، به نظر می‌رسد دوره آزمایشات بالینی اولین واکسن کرونا در کشور روسیه با موفقیت کامل به اتمام رسیده است.

طبق ادعای خبرگزاری‌های روسیه، فرآیند آزمایش‌های اولیه از این واکسن روی انسان‌ها از تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) شروع شده و نتایج به قدری موفقیت‌آمیز بوده‌اند که گروه اول داوطلبان در تاریخ ۱۵ ژولای (۲۵ تیر) و گروه دوم نیز در تاریخ ۲۰ ژولای (۳۰ تیر) مرخص خواهند شد.

 

 

روسیه مدعی ساخت اولین واکسن ایمن کرونا در جهان شد

 

برای دیدن مطالب مرتبط کلیک کنید

سازمان بهداشت جهانی:

«وادیم تاراسوف» کارگردان موسسه دارو و بایوتکنولوژی روسیه در این رابطه می‌گوید: «دانشگاه سکنوف با موفقیت آزمایش‌های اولین واکسن کرونا در جهان را روی داوطلبان آزمایش کرده است».

به ادعای «الکساندر لوکاشو» یکی از مدیران دانشگاه، هدف اصلی این مرحله از تحقیقات اثبات ایمن بودن این واکسن در بدن انسان بوده که با موفقیت انجام شده است. او در این زمینه توضیح می‌دهد: «امنیت این واکسن تایید شده است و دقیقا با واکسن‌هایی که در بازار وجود دارند برابری می‌کند».

مراحل بعدی توسعه این واکسن شامل استراتژی‌های محققان برای مقابله با پیچیدگی‌های شرایط اپیدمیولوژیک در همراهی با ویروس، و امکان تولید عمده آن خواهد بود. تاراسوف در این رابطه توضیح می‌دهد: «دانشگاه سکنوف در شرایط پاندمی فعلی نه تنها به عنوان مقری برای مطالعه علوم مربوط فعال بود، بلکه مرکزی تحقیقاتی و تکنولوژیک در زمینه ساخت داروهای مهم و پیچیده بوده است. ما کار روی این واکسن را با مطالعه بالینی و توسعه پروتکل‌های اولیه آغاز کردیم و حالا آزمایش‌های بالینی در حال انجام هستند».

قابلیت تماس اینترنتی دیوار به زودی راه‌اندازی می‌شود

قابلیت تماس اینترنتی دیوار به زودی راه‌اندازی می‌شود

قابلیت تماس اینترنتی دیوار به زودی راه‌اندازی می‌شود : و کاربران می‌توانند از طریق این تماس اینترنتی با خریداران یا فروشندگان تعامل داشته باشند. مزیت این روش، افشا نشدن شماره تماس آگهی‌دهنده است.

قابلیت تماس اینترنتی دیوار به زودی راه‌اندازی می‌شود

بر اساس تصویری که از سوی یکی از اعضای تیم دیوار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، به نظر می‌رسد این اپلیکیشن که چندی پیش مرز ۲۰ میلیون دانلود را در کرده، قصد دارد تا در راستای تغییرات جدیدی که در آن رخ داده، سرویس تماس بر بستر اینترنت را نیز در این اپلیکیشن نیز راه‌اندازی نماید. این قابلیت می‌تواند در بحث امنیت و جلوگیری از مزاحمت تلفنی کاربرد مناسبی داشته باشد.

قابلیت تماس اینترنتی دیوار به زودی راه‌اندازی می‌شود

برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی از این نکته گلایه داشتند که با درج آگهی، مزاحمین تلفنی متعددی دارند و این موضوع باعث شده تا آنها نسبت به برخی از این افراد شکایت داشته باشند.

با اینکه اپلیکیشن دیوار پیش‌تر قابلیت‌هایی چون عدم نمایش ایمیل و یا قابلیت چت درون برنامه‌ای با انتخاب گزینه‌های هوشمند به جای تایپ کردن کلمات را راه‌اندازی کرده بود ولی با این حال چت کردن با تک تک مشتریان نیز مصائب خودش را دارد و برای بسیاری از مردم زمان‌بر است؛ ضمن اینکه بسیاری از مسائل دقیقا از بستر چت نمی‌تواند بین خریدار و فروشنده به درستی رد و بدل شود.

با راه‌اندازی دیوار فروشگاه‌ها و خرید کالای نو از مغازه‌ها و لزوم صحبت با این فروشندگان، به نظر می‌رسد دیوار در حال حاضر در حال ارائه تست چندین قابلیت جدید درون برنامه‌ای خود از جمله تماس تصویری است.

 

در کنار این ویژگی قابلیتی برای ارسال فایل و تصاویر در نظر گرفته شده تا به واسطه آن کاربران بتوانند تصاویر خاصی مانند فاکتور و یا عکس‌های بیشتری از محصول را برای مشتریان بفرستند.

تمامی قابلیت‌های فوق موجب برقراری یک تعامل امن‌تر در بستر خود اپلیکیشن دیوار بوده و امکان نظارت و پیگیری بیشتری برای آگهی‌ها در صورت بروز مشکل را به این پلتفرم می‌دهد.

این ویژگی‌های می‌تواند کاربران را در دایره امن‌تری قرار دهد و همچنین خرید و فروش در این بستر اینترنتی که به نظر می‌رسد عزم خود را جزم کرده تا جزو خرده‌فروشندگان آنلاین بزرگ کشور بشود را راحت‌تر بسازد.

شبیه‌سازی جدید از نقش ماسک صورت در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا

شبیه‌سازی جدید از نقش ماسک صورت در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا

نقش ماسک صورت در جلوگیری از انتقال ویروس کروناماسک صورت از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می‌کند و در این میان ماسک پارچه‌ای با اختلاف از سایر ماسک‌های غیرپزشکی دارای بیشترین تاثیر است.

یک شبیه‌سازی جدید به درستی نشان می‌دهد که چرا استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضروری است.

نقش ماسک صورت در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا

 

بدون ماسک، قطرات تولید شده به هنگام سرفه می‌توانند تا ۳۷ متر پخش شوند، اما استفاده از ماسک این فاصله را به ۱۲ سانتی‌متر کاهش می‌دهد. بر اساس شبیه‌سازی‌های انجام شده، مشخص شد که برخی از ماسک‌های پارچه‌ای در مقابل انتشار ویروس بهتر از سایر ماسک‌ها عمل می‌کنند. سیدارتا ورما، نویسنده اصلی این پژوهش و استادیار دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه فلوریدا گفت:

تصاویر به‌کار رفته در مطالعه ما می‌تواند به شما کمک کند که دلیل منطقی برای دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و توصیه هایی برای استفاده از ماسک صورت پیدا کنید.

پژوهشگران برای شبیه‌سازی سرفه، سر یک مانکن را به دستگاه مه (که از آب و گلیسیرین بخار تولید می‌کند) متصل کرده و از پمپ برای بیرون کشیدن بخار از طریق دهان مانکن استفاده کردند. آن‌ها سپس قطرات بخار را با استفاده از ورق لیزری که با عبور یک نشانگر لیزر سبز از طریق میله استوانه‌ای ایجاد شده بود، تصویرسازی کردند. در این تنظیم، سرفه‌های شبیه‌سازی‌شده به عنوان بخار سبز که از دهان مانکن بیرون می‌آید، ظاهر می‌شوند.

پژوهشگران سپس چندین نوع ماسک غیرپزشکی را روی صورت مانکن گذاشتند تا اثربخشی آن‌ها را در توقف این سرفه‌ها آزمایش کنند. آن‌ها دریافتند که بدون پوشاندن ماسک، سرفه‌های شبیه‌سازی شده در مدت زمان ۵۰ ثانیه تا بیش از ۳/۵ متر حرکت می‌کنند.

ماسک پارچه‌ای دست‌ دوز خانگی با لایه‌های متعدد، بیشترین میزان کاهش انتشار قطرات را به خود اختصاص داد،

اگرچه در بالای ماسک یعنی بین بینی و قسمت بالایی پارچه نشت جزئی وجود داشت. هنگامی که مانکن این ماسک را پوشید، قطرات فقط تا فاصله ۱۳/۲ سانتی‌متر به جلو حرکت کردند. ماسک قیفی‌شکل هم از عملکرد خوبی برخوردار بود و قطرات آن تقریبا تا فاصله ۲۰ سانتی‌متر از صورت پخش شدند.

این تصویر نشان می‌دهد که چگونه ماسک صورت از انتقال وروس کرونا جلوگیری می‌کند

 

با این حال، سربند تک‌لایه (ساخته‌شده از پارچه‌ی کشی) و دستمال تاشده تاثیر کمتری داشتند.

قطرات نشت‌کرده از ماسک، بیش از ۱ متر با ماسک تک لایه و بیش از ۰/۳ متر) با دستمال پخش شدند. بااین‌حال، گرچه ماسک‌های غیرپزشکی آزمایش شده در این مطالعه میزان‌های مختلفی از نشت را نشان دادند، اما احتمالا در جلوگیری از پراکنده شدن قطرات شدیدتر تنفسی مؤثر هستند.

ورما گفت: «ارتقای آگاهی آحاد عمومی درمورد اقدامات پیشگیرانه مؤثر برای جلوگیری از شیوع بیشتر کووید ۱۹ بسیار مهم است، زیرا این ویروس به شدت در حال گسترش است.»

 

بررسی کلی Lava Iris 88

بررسی  کلی  Lava Iris 88

بررسی  کلی  Lava Iris 88

بررسی  کلی  Lava iris 88: با وضعیت فعلی و بالا بودن قیمت گوشی این روزا بیشتر ما به دنبال یک گوشی ارزان قیمت و کاربردی نیازمند هستیم گوشی لاوا جزو رده های پایین گوشی همراه محسوب میشود که در این مقاله میخواهیم به بررسی کلی بپردازیم با هوشمند تک همراه باشید.

با توجه به قیمت نجومی قیمت گوشی و همچنین با وضعیت اسفناک  ارز پیدا کردن گوشی زیر دو میلیون کار راحتی نیست در این بررسی تخصصی شما را با گوشی‌ای آشنا می‌کنیم که داخل ایران کارهای مونتاژش انجام می‌شود و قیمتی در حدود یک میلیون و دویست هزار تومان دارد. با بررسی تخصصی گوشی مقرون‌به‌صرفه لاوا به نام آیریس 88 همراه جی اس ام باشید.

باتری

 نکته قابل توجه برای باتری این است که در قاب پشتی گوشی باز می‌شود و به این سبب می‌توانید به باتری و درگاه‌های سیم‌کارت و کارت حافظه خارجی دسترسی داشته باشید. شاید برایتان کمی عجیب باشد که در سال 2019 گوشی هوشمندی در قاب پشتی‌اش باز می‌شود اما خیلی هم بد نیست که این ویژگی را روی گوشی‌های ارزان‌قیمت ببینیم که به‌راحتی بتوانیم باتری را خودمان تعویض کنیم.

بررسی  کلی  Lava iris 88

بررسی  کلی  Lava iris 88

جعبه

جعبه دستگاه خیلی ساده است و عکسی از گوشی روی آن چاپ شده. داخل جعبه تمام لوازم جانبی‌ای قرار دارد که برای گوشی‌های هوشمند گران قیمت هم در نظر گرفته می‌شود. داخل جعبه یک هدفون تقریبا با کیفیت، یک آداپتور شارژ، یک کابل شارژ میکرو یو اس بی، یک گلس و یک قاب ژله‌ای در نظر گرفته شده. تمام این لوازم جانبی داخل جعبه گوشی‌ای است که قیمتی بسیار رقابتی دارد.

طراحی

در بخش طراحی با گوشی‌ای روبرو هستیم که به هیچ وجه نشان نمی‌دهد قیمت ارزانی دارد. این گوشی به‌خوبی از بیشتر ترندهای روز بازار پیروی کرده و یکی از نشانه‌های این پیروی حضور صفحه‌نمایشی تمام صفحه در قاب جلویش است. لبه‌های کناری صفحه‌نمایش حاشیه‌های بسیار کمی دارند و به این سبب صفحه‌نمایش فضای زیادی از قاب جلو را به خودش اختصاص داده است. جنس بدنه دستگاه از پلاستیک است اما کیفیت این پلاستیک به نظر خیلی خوب می‌رسد و خیلی زود دچار آسیب نمی‌شود.

بررسی  کلی  Lava iris 88

 

 

اولین چیزی که در آیریس 88 نظر شما را به خودش جلب می‌کند وزن بسیار کم آن است. باور نمی‌کنید که در سال 2019 گوشی هوشمندی وجود داشته باشد که وزنش تا این حد کم باشد. خوش‌دست بودن از ویژگی‌های اساسی این گوشی هوشمند به حساب می‌آید به دلیل اینکه اندازه کوچک و جمع‌وجوری دارد و به‌راحتی و بدون هیچ مشکلی می‌توانید با یکدست به‌راحتی ساعت‌ها با آن کار کنید.

بررسی  کلی  Lava iris 88

 

جزئیات ظاهری دستگاه

در قاب جلو صفحه‌نمایش تمام صفحه بیشترین فضا را اشغال کرده که بالایش خروجی صدای مخاطب، دوربین سلفی، سنسورهای نور و مجاورت و فلش قرار دارند.

بررسی  کلی  Lava iris 88

قاب پشتی میزبان دوربین تکی است که کنار خودش فلش LED را می‌بیند. اسپیکر دستگاه پایین قاب پشتی است که توسط سه سوراخی که روی در قاب پشتی تعبیه شده صدا از آن‌ها خارج می‌شود.

 

بررسی  کلی  Lava iris 88

در لبه سمت راست کلیدهای ولوم و پاور را می‌بینیم که طراحی کاملا شبیه به هم دارند. پیدا کردن این کلیدها حتی در هنگام مکالمه کار سختی نیست و به سبب اندازه بزرگشان روی بدنه کوچک دستگاه به‌خوبی قابل‌تشخیص هستند.

پایین گوشی درگاه ارتباطی از نوع میکرو یو اس بی به همراه میکروفون اصلی دستگاه قرار دارند و بالای آیریس 88 تنها گزینه‌ای که دیده می‌شود خروجی جک 3.5 میلی‌متری صدا است.

بررسی  کلی  Lava iris 88

 

صفحه در نمایش رنگ سفید خوب عمل می‌کند؛ نور سفید نه چشم را می‌زند نه آن‌قدر زرد است که از مشاهده صفحه‌های سفید رنگ آزار ببینید. در نمایش رنگ‌ها صفحه عملکرد قابل قبولی دارد و رنگ‌ها در آن شفاف و پویا نشان داده می‌شوند و در نهایت پیکسل‌ها را با چشم غیر مسلح نمی‌توانید روی این صفحه ببینید.

سخت‌افزار

پردازنده آیریس 88 ساخت کمپانی مدیاتک است. این پردازنده 4 هسته دارد که در نهایت سرعت خودشان فرکانس 1.5 گیگاهرتزی دارند. در اجرای بازی‌های سنگین نباید انتظار زیادی از این گوشی مقرون‌به‌صرفه داشته باشید اما در اجرای برنامه‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام هیچ مشکلی با آن نخواهید داشت. البته بازی‌هایی که گرافیک بالایی نیاز ندارند هم به‌خوبی روی این دستگاه اجرا می‌شوند و از این بابت خیالتان راحت باشد.

کنار این پردازنده حافظه رم با میزان ظرفیت 2 گیگابایت قرار گرفته و حافظه داخلی هم ظرفیت 16 گیگابایت دارد. از 16 گیگابایت حافظه داخلی در ابتدا 10.6 گیگابایت از این حافظه آزاد است و اگر این میزان حافظه برایتان کم است که به طور حتم هم همین خواهد بود می‌توانید با استفاده از کارت حافظه خارجی که درگاهی مجزا برایش روی گوشی در نظر گرفته شده حافظه ذخیره‌سازی را افزایش دهید. میزان حافظه رم آزاد و اشغال شده را در این گوشی در صورت باز و بسته بودن برنامه‌ها در جدول زیر مشاهده و با گوشی‌های دیگر مقایسه کنید.

 

بررسی  کلی  Lava iris 88